شما اینجا هستید

یکی از عواملی که در بازدهی کولر تاثیر زیادی دارد، مسئله محل نصب کولر گازی و یونیت داخلی می باشد. برای انتخاب بهترین محل شما هم می توانید از متخصص نصاب کمک بگیرید و هم با توجه به یک سری نکات، بهترین محل نصب کولر گازی را خودتان انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که این نکات بسیار مهم است و رایت نکردن هر کدام از آنها ممکن است باعث شود بازدهی کولر شما به مقدار زیادی کاهش پیدا کند و مصرف برق شما نیز بسیار زیاد شود.

مرکز تعمیرات لوازم خانگی دوو از آن جهت که علاوه بر ارائه خدمات به بحث آموزش و افزایش بهره وری اهمیت بسیار زیادی می دهد، در این مطلب به طور کامل به بیان نکات مهم برای حل نصب کولر گازی می پردازد و در کنار آن راهنمایی هایی نیز برای شما قرار خواهد داد. پس در ادامه به این نکات بسیار توجه کنید و حتما آنها را برای نصب کولر در نظر بگیرید.

اگر شما منزلی خریداری کردید که از قبل و در زمان ساخت آن محل کولر در نظر گرفته شده باشد و مسیر لوله ها تعبیه شده باشد، باید آن را بپذیرید و در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه نکاتی را در نظر بگیرید.

مثلا بیشترین باد مستقیم کولر به کدام سمت می رود، یا اینکه وسایلی که باعث تولید گرما می شوند را در نزدیک آن قرار ندهید. اما بیشترین تاکید و راهنمایی ما در مورد شرایطی است که خود ما تصمیم داریم محلی را برای نصب کولر انتخاب کنیم و باید تلاش شود که بهترین محل نصب کولر گازی در نظر گرفته شود.

محل نصب پنل داخلی کجا باشد؟

بهترین محل نصب پنل داخلی کولر باید تحت شرایط خاص انتخاب شود که نکات مهمی همچون ارتفاع مناسب و استاندارد، دور بدن از آشپزخانه، در مسیر مستقیم قرار داشتن کولر نسبت به جایی که بیشترین حضور را در زمان منزل دارید و مواردی از این دست. پس بیایید چند نکته طلایی را برای نصب یونیت داخلی بررسی کنیم:

1- رعایت فاصله مناسب از درب، پنجره و ورودی ها

موردی را که باید به آن اهمیت بدهید این است که وقتی کولر گازی در مسیر مستقیم و روبروی درب و پنجره باشد، چون فشار هوای مستقیم خروجی از کولر گازی بیشتر است، حتی اگر پنجره و درب عایق مناسبی باشند، باز هم هوا با فشار به شکاف های آن دمیده می شود.

اما اگر در فاصله دورتر و شرایط متفاوت باشند که فشار هوا روی آنها نباشد، عایق ها بازدهی بهتری دارند و خروج هوای سرد به مراتب کمتر می شود. از طرفی دمای محیط خانه زودتر خنک می شود که این خود جدای بحث هزینه و فشار بر روی کولر، باعث می شود آرامش بیشتری برای شما فراهم آید.

2- تعیین ارتفاع نصب پنل داخلی

یکی از مواردی که متاسفانه به درستی در نظر گرفته نمی شود همین ارتفاع یونیت داخلی در سطح دیوار است. این ارتفاع باید مقدار بهینه ای باشد، نه خیلی نزدیک سطح زمین باشد و نه خیلی به سقف چسبیده باشد. چرا که هوای گرم به علت سبک بودن به سقف می رود و زمانی که کولر مشغول کار است، چون دمای بالا گرم تر است، حسگر درک درستی از دمای سطح اتاق و محل نشستن افراد ندارد و فشار بیشتری به کولر وارد می شود.

برای همین باید حداقل نیم متر کولر را از سقف پایین تر نصب کنید. با این کار هم دمای محیط پایدار تر و یکنواخت تر می شود و هم از مصرف بیهوده برق جلوگیری کرده اید و در نهایت عمر کولر گازی شما افزایش پیدا می کند.

3- دور بودن از محیط آشپزخانه و وسایل گرمازا

حسگر کولر، دمای اطراف خود را در نظر می گیرد و با توجه به این دما به صورت هوشمند فعالیت می کند، پس اگر شما یونیت داخلی را در نزدیک آشپزخانه نصب کنید، ممکن است هوای خانه خنک شود، ولی چون یونیت در نزدیک و مجاور دمای گرم است، به طور مرتب کار کند و باز دچار افزایش فشار بر کولر و کمپرسور گردد.

این موارد باید بسیار دقت شود تا کولر بتواند در یک شرایط مناسب بازدهی خوبی را فراهم کند. از طرفی بخار و رطوبت در محیط آشپزخانه بیشتر است، این خود عامل دیگری می شود که در حالت مکش و تهویه هوا، کولر نیاز به کارکرد بیشتری داشته باشد.

4- پنل داخلی را حتما به صورت تراز نصب کنید

وقتی شرایط گفته شده قبلی را در نظر گرفتید و محل مناسبی را انتخاب کردید، باید به میلی متر به میلی متر آن دقت کنید، چرا که تا لحظه فیکس شدن نهایی باز هم شما باید بهترین محل نصب کولر گازی را پیدا کنید. این تاکید بر آن است که باید از یک تراز مخصوص استفاده شود یا یک خط افقی را در نظر بگیرید و کولر را با آن تنظیم کنید، به این شکل که دو طرف یونیت داخلی از آن خط دارای یک فاصله مشخص باشند.

در این موارد هرچند چشمان دقیقی دارید، اما خواهشا از علم کمک بگیرید، حالا چه تراز، چه متری که فاصله دو سر یونیت را از یک خط مشخص اندازه بگیرید. مثلا دو سر یونیت از سقف 50 سانتی متر فاصله داشته باشد.

در کنار این مواردی که گفته شد، باید موارد ثانویه دیگری را نیز در نظر بگیرید، از جمله عدم وجود مانع در مسیر مستقیم وزش باد کولر می باشد. بعضا دیده شده است که کولر را نصب کرده اند، بعد متوجه شده اند که باد آن دقیقا به ستون مستقیم خود و یا گچ بری حلالی که طراحی شده است می خورد و برگشت می کند. پس زمانی که محل کولر را انتخاب می کنید حداقل یک فضای باز مناسب در روبروی آن در نظر بگیرید. چرا که اکثر کولر های گازی دارای قدرت پرتاب باد بالای 8 تا 10 متر می باشند و هرچه مسیر آنها باز باشد، افراد بیشتری از باد مستقیم کولر بهره می برند.

مورد دیگری که در زمان نصب کولر باید در نظر بگیرید، فاصله یونیت خارجی تا یونیت داخلی است. نمی شود شما یونیت خارجی را در جلو ساختمان نصب کنید و یونیت داخلی را چندین متر دورتر در یک ضلع دیگر منزل قرار دهید. پس باید در این مورد یک حداکثر فاصله ای را در نظر بگیرید و آن را رعایت کنید. چرا که هرچه فاصله بیشتر شود، کمپرسور نیاز به فشار بیشتری دارد تا گاز مبرد را درون لوله ها انتقال دهد و از طرفی میزان حجم گاز مورد نیاز شما نیز افزایش پیدا می کند.

نکته طلایی که کم به آن توجه می شود و مرکز تعمیرات لوازم خانگی دوو تاکید زیادی برای آن دارد، عدم نصب یونیت داخلی کولر گازی در کنج دیوار ها، یا کنار فضاهای دست و پا گیر است. شما در فاصله زمانی های 6 ماهه یا کمتر، نیاز به سرویس های دوره ای دارید، بنابراین باید فضای اطراف یونیت داخلی باز باشد، تا سرویس کار بتواند به راحتی کولر را مورد بررسی قرار دهد و قطعاتی را که نیاز به تعویض دارند را جابجا کند.

ارتفاع مناسب برای بهترین محل نصب کولر گازی در پاساژها و فروشگاه ها

یکی از سوالاتی که زیاد مطرح می شود در زمینه نصب کولر گازی، مربوط به فضاهایی می باشد که دارای ارتفاع زیادی هستند و سقف آن ها به اصطلاح بالا می باشد، مانند نمایشگاه ها، پاسا ژ ها، سالن های همایش و ... در این موارد در نظر گرفتن 50 سانتی متر فاصله از سقف به تنهایی کافی نیست، چرا که یونیت داخلی در ارتفاع بالایی قرار می گیرد و بازدهی پرتاب باد کولر به مقدار خیلی زیادی کاهش می یابد.

در این موارد بهتر است از کف فاصله را اندازه بگیرید و کولر گازی را نصب کنید. که با توجه به قدرت کولر گازی و محیط مورد نظر، ارتفاع دو متری می تواند بهترین محل برای نصب کولر گازی باشد.

بهترین محل برای نصب کندانسور یا همان یونیت خارجی

همانطور که برای نصب یونیت داخلی نکات بسیار مهمی را در نظر گرفتیم، برای انتخاب بهترین محل نصب برای کندانسور نیز با رعایت یک سری نکات به نتیجه خوبی خواهیم رسید. اما این نکات چه مواردی می باشند؟

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، وجود فضای باز حداقل نیم متری در اطراف کندانسور می باشد. این فضای باز هم به جریان بهتر هوا کمک می کند و هم برای سرویس های دوره ای و تعمیرات به اپراتور کمک می کند.

مورد بعدی عدم نصب کندانسور در محیط گرم یا مقابل نور مستقیم خورشید است. اگر چاره ای نداشتید و سایه ای وجود نداشت، می توانید خودتان سایه بانی برای آن طراحی کنید تا از تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری شود. با در نظر گرفتن این موارد به بازدهی بیشتر کولر کمک فراوانی خواهید کرد.

شاید در نگاه اول این موارد و جزییات برای خیلی از دوستان بی اهمیت جلوه کند و بگویند دو درجه بالاتر یا پایین تر دما، مثلا در ارتفاعی که نصب می کنیم چقدر تاثیر دارد. مرکز تعمیرات لوازم خانگی دوو با این تصور کاملا مخالف است. چرا که تغییرات در همان درجه های بالاتر فشار بیشتری را به کولر وارد می کند. در صورتی که می تواند با بازدهی بیشتر و فشار کمتر، طول عمر بیشتری را داشته باشد.

پس در نصب یونیت داخلی به مواردی چون دور بدن از گرما و وسایل گرمازا، ارتفاع مناسب، عدم قرار داشتن در روبروی درب و پنجره، عدم وجود مانع در پرتاب باد مستقیم و وجود فضای باز کنار یونیت، دقت کنید. این موارد وقتی کنار هم قرار بگیرند و هر کدام دو درصد بازدهی کولر را بیشتر کنند، متوجه عملکرد طلایی آن در مجموع خواهید شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی دوو

  • ID

در این مقاله قصد داریم تا دلایل کار نکردن کنترل کولر گازی را باهم بررسی کنیم . پس همراه مرکز تعمیرات لوازم خانگی دوو باشید تا علت به مشکل خوردن کولر ...

یکی از عواملی که در بازدهی کولر تاثیر زیادی دارد، مسئله محل نصب کولر گازی و یونیت داخلی می باشد. برای انتخاب بهترین محل شما هم می توانید از متخصص ...

تغییرات سریع تکنولوژی در زمینه های مختلف باعث شده است که شما در هر زمینه ای پیشرفت همراه با بهبود عملکرد را مشاهده کنید. این موضوع در مورد کولرهای ...

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات زیادی که در تجهیزات و تولیدات صنعتی به وجود می آید، امروزه تنوع محصولات در همه زمینه ها به شدت افزایش پیدا می ...

جاروبرقی یکی از ابزارهای ضروری در هر خانه و محیط کاری است که برای نظافت و تمیزی به کار می‌رود. برند‌های مختلف در بازار وجود دارند که هر یک ویژگی‌ها و ...

، امری ضروری و رایج به شمار می‌رود. در این راستا، کولر گازی دوو به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در این زمینه شناخته شده است. با این حال، استفاده ...

سرویس دوره‌ای کولر گازی دوو یک فرآیند مهم است که به منظور حفظ عملکرد بهینه و طول عمر بلند کولر گازی اجرا می‌شود. کولر گازی دوو یکی از دستگاه‌های ...

کولر گازی دوو به عنوان یکی از وسایل حیاتی در فصل‌های گرم سال برای خنک کردن فضاهای داخلی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله با ارائه هوای خنک ...

جاروبرقی دوو، یکی از ابزارهای اساسی در خانه‌ها و محیط‌های تجاری است که برای تمیزکاری و جمع‌آوری گرد و غبار استفاده می‌شود. این دستگاه با قدرت مکش ...

جاروبرقی دوو یکی از ابزارهای اساسی در خانه‌ها و محیط‌های کاری است که برای تمیزکاری و جمع‌آوری گرد و غبار استفاده می‌شود. این وسیله با قدرت مکش قوی و ...

خشک نکردن لباسشویی دوو

یکی از رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی دوو خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو میباشد که در هنگام پایان کار ماشین لباسشویی دوو در دقیقه 11 میماند و لباس ها ...

بررسی یخچال و ساید دوو

اگر شما هم قصد خرید یخچال و یا ساید دوو را دارید بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید به بررسی بعضی موارد در یخچال و ساید ...

بررسی مایکروفر دوو

قبل از خرید هر محصول، باید به دقت مزایا و معایب آن را بررسی کرد تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید. این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی ...

بررسی لباسشویی دوو

قبل از خرید هر وسیله ایی که بهتر است در مورد آن تحقیق کنید تا هم محصولی را خریداری کنید که نیازهای شما را برطرف کند و هم از کیفیت ...

بررسی ظرفشویی دوو

در این مقاله سعی شده تا به بررسی ظرفشویی دوو بپردازیم تا بتوانیم کمکی هر چند ناچیز به شما عزیزان کرده باشیم.اگر قصد ظرفشویی را ...

تعمیر جاروبرقی دوو تبریز

بررسی مشکلات متداول جاروبرقی دوو

یکی از وسایل برقی تمیز کننده منزل که به یک عضو ثابت در منازل تبدیل شده است، جاروبرقی می باشد. جاروبرقی در انواع ...

چیدن ظروف در ظرفشویی دوو

در این مقاله در مورد یکی از وسایل ضروری خانه صحبت خواهیم کرد. ماشین ظرفشویی امروزه جایگاه مهمی در میان خانواده ها پیدا کرده ...

راهنمای علائم روی صفحه نمایش مایکروویو دوو DAEWOO

آیا هرگز به علائم روی فر یا مایکروویو خود را نگاه کرده‌اید و از اینکه تمام این نشانه‌ها واقعا چه ...

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی دوو

یکی از کاربردی‌ترین لوازمی که در آشپزخانه دارید، ماشین ظرفشویی است. تمام ظرف‌ها را داخل آن می‌چینید و تنها با زدن یک ...

تعمیر یخچال دوو

تعمیر یخچال فریزر دوو در قزوین

یخچال فریزرها جزو مهمترین و اساسی ترین لوازم برقی موجود در هر خانه ایست ، به علت کاربرد بسیار زیاد این دستگاه و در ...

علت صدا دادن مایکروفر دوو

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر دوو است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با ...

تعویض لاستیک دور درب یخچال دوو

لاستیک یا نوار درب یخچال دوو یکی از مهمترین اجزای یخچال دوو است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور ...

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید دوو

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید دوو امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر ...

نکاتی در مورد نگه داری از ماشین لباسشویی دوو

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی دوو شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه ...

علت جرقه زدن ماکروفر

علت جرقه زدن ماکروفر

ممکن است ماکروفر شما هنگام کارکردن شروع به جرقه زدن از داخل کابین نموده و صدای غیرعادی بدهد. در صورت بروز چنین حالتی فورا ...

نقش نمک در ماشین ظرفشویی

نقش نمک در ماشین ظرفشویی 

رسوبات و کلسیم منیزم موجود در آب (سختی آب)  باعث ایجاد لکه روی ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی میگردد. جهت جلوگیری از ...

علل پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

علل پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

پارگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی همیشه دردسر ساز است. ممکن است شما مشغول آشپزی در آشپزخانه باشید که ...
علت داغی بیش از حد بدنه یخچال

علت داغی بیش از حد بدنه یخچال

گرم شدن کناره های درب یخچال فریزر یک امر طبیعی و نرمال بوده و در تمام یخچال ها این حالت وجود دارد و علت این ...
Load More

تعمیرچی

 

گروه خدماتی تعمیرچی با 25 سال سابقه درخشان در زمینه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم خانگی ، مفتخر است با بیش از 500 تکنسین فعال ، خدمات سرویس و نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.

 اطلاعات تماس دفتر مرکزی

 

تلفن : 91001680 - 021

آدرس : تهران اتوبان نواب بعد از پل کمیل مرکز خدمات تعمیرچی

 

سایر درگاه های ارتباطی ما

 

 اینستاگرام : tamirchi724

 واتساپ :    tamirchi 

 ایمیل :  [email protected]